ساعت ٤:٤٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱٠/۱۱  کلمات کلیدی: ،با استفاده از این 5 راهکار ساده می توانید آرامش ر

،با استفاده از این 5 راهکار ساده می توانید آرامش را به اتا خوابتان بیاورید:

1- اتاق تان را از شلوغی و به هم ریختگی نجات دهید: گرد و غبار ، شلوغی و بهم ریختگی تاثیر منفی روی مغز شما می گذارد ، پس سعی کنید اتاق تان را همیشه تمیز نگاه دارد. لباس هایتان را در کمد آوزیان کرده و کتاب هایتان را نیز در قفسه بچینید.

2- یکبار در هفته ، گل های تازه در گلدان اتاق تان بگذارید: تحقیقات نشان داده که اتاق کار خانم ها مکانی راحت تر از اتاق کار آقایان است چرا که خانم ها به لطفات و زیبایی محل کارشان بیشتر دقت می کنند. فقط تصور کنید با دیدن گل های تازه چقدر احساس شادابی می کنید و شبها با استشمام بوی آنها براحتی به خواب می روید.

3- اتاق را با اسانس ها و روغن های معطر خوشبو سازید:طبق تحقیقات اخیر دانشمندان استشمام بوی خوب و معطر برای کاهش استرس بسیار مفید است. راه های مختلفی برای خوشبو کردن فضای اتاق وجود دارد. استفاده از دستگاه های خوشبو کننده ، اسپری ، و یا عود و روغن های معطر که بهترین و موثرترین آنها هستند. این مواد هوای اتاق را تازه و خوشبو کرده و هرگونه نگرانی ، امواج منفی را ازبین می برند و به شما احساس آرامش می بخشند.

4- در انتخاب رنگ اتاق خواب دقت کنید؛ ترجیحا رنگ آبی را برای آن برگزینید.
دانشمندان متوجه شده اند که رنگ آبی روی سیستم عصبی انسان تاثیر مفیدی دارد. این رنگ ضربان قلب را کاهش داده و فشار خون را متعادل می سازد ، همچنین سرعت تنفس شما کاهش پیدا کرده و احساس آرامش به شما دست می دهد. آبی رنگ آرامش ، خونسردی است و به شما کمک می کند تا راحت تر بخوابید.اگر نمی توانید رنگ اتاق را تغییر دهید پس از بالش و روتختی و وسایل آبی رنگ ملایم استفاده کنید.

5- استفاده از قوانین فنگ شوی برای تزئین اتاق:
فنگ شوی به شما کمک می کند تا در فضای اتاق و شرایط خودتان به تعادل برسید. قرار دادن هر کدام از وسایل در جای درست خود انرژی را در اتاق به طور مثبت به گردش درآورده و بین نیروها توازن برقرار می سازد. طبق این قانون تخت خواب شما نباید درست مقابل در اتاق باشد ، باید در امتدان آن قرار داشته باشید نه در مقابل در؛ همچنین وقتی شما روی تخت دراز می کشید بهتر است که پنجره سمت راست شما باشد.برای اینکه زمانیکه بیدار می شوید انرژی های مثبت را بگیرید. و میز و کامپیوتر را تا حد امکان بیرون از اتاق خواب تان قرار دهید تا انرژی و استرس کار هنگام استراحت به شما منتقل نشود.