ساعت ۱٠:٥۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/٩/٢٢  کلمات کلیدی: برای تغییر محیط یک شخص افسرده

. برای تغییر محیط یک شخص افسرده، یک‌باره و باشتاب عمل نکنید بلکه قدم‌های سبکی را به کار بگیرید. برای مثال، کنار تختخواب او چند گل‌ رنگارنگ با شادترین رنگ‌ها بگذارید. اگر افسردگی، شخصی را به بستر انداخته است، همین رنگارنگی و زیبایی طبیعی به او کمک می‌کند.

2. پرده‌ها را صورتی انتخاب کنید که در ساعاتی از روز که افسردگی حاکم شده است، نور مستقیم وارد خانه شود و در ساعات خواب و کسالت‌های شدید، پرده‌ها کشیده بشوند و محیط امن و آرامی ایجاد کنند.

3. از خوش‌بو کننده‌های طبیعی مانند اسفند و کندر و عود و یا مصنوعی استفاده کنید.
4. به جنگ لکه و غبار بروید چون خود افسردگی هم پوشش غبار ذهنی است. در اتاق یک شخص افسرده نورهای خفیف جانبی با رنگ‌های شاد و بازیگوش، فیروزه‌ای، آبی‌، صورتی و نارنجی حال و هوا را عوض می‌کند. چند آباژور کوچک انتخاب کنید و جشن نورانی کوچکی برای فراری دادن افسردگی بر پا کنید.
5. چون شخصی افسرده بیشتر اوقات را در رختخواب می‌گذراند، رختخواب متفاوتی طراحی کنید. برای مثال، از ملحفه‌ها‌ و روبالشی‌هایی با رنگ‌های آبی خوشایند و با نقش دریا و ماهی و رنگ‌های صورتی نوازشگر استفاده کنید. پتوی برقی، تشک طبی، بالش طبی، همه و همه آسایشی را که افسردگی از شخصی مبتلا گرفته، به او باز می‌گرداند.
6. چون افراد افسرده شب‌ها خواب راحتی ندارند و بیشتر روز می‌خوابند، یک بوفه کوچک در اتاق برای شب‌های ناآرامی تهیه کنید. چای‌ساز، قهوه فوری، کتاب، خرما و شکلات را در این بوفه قرار دهید و در عوض، تلفن و رایانه و هر چیزی که ایجاد استرس می‌کند را از این اتاق دور کنید.
7. خرید کردن برای دکور خانه خودبه‌خود انگیزه ایجاد می‌کند؛ اگر چه آن‌قدر افسرده باشید که نخواهید از تختخواب بیرون بیایید. بهترین راه حل، مجبور کردن خودتان برای خرید یک پتوی نرم و شمع هم‌رنگ با اتاق و یا پرده‌ای خوش‌رنگ است.
8. بی‌حوصله نباشید و کمی از حال بد به حال خوب سفر کنید. اگر نمی‌توانید تمام موارد بالا را انجام دهید، مهم نیست. تعداد زیادی مجله‌های رنگی مربوط به مبلمان را تهیه کنید و هر روز فقط به آنها نگاه کنید. اتفاق خوب با همین یک قدم کوچک شما هم در انتظارتان می‌ماند.